fredag 28. februar 2014

"Nytt kjøkken"

Endelig kom arbeidslysten og jeg gikk til angrep med rulle og maling. Kjøkkenet trengte en ekstrem makeover. Og slik som jeg ser ut nå etter ni timer men maling non-stop, skulle jeg hatt en makeover selv også. 


Knottene er ikke kommet på enno, men da har har jeg noe å gjøre i morgen også. 


Kjøkkenet var i eik før, men jeg syntes det ble litt mørkt. Dessuten passet ikke min store sans for rosa detaljer inn med den fargen. 

Jeg har malt to strøk med grunning og to strøk med klassisk hvitt. Skulle gjerne gjort noe med benkeplata også, men det får vente til en annen gang. :) i morgen skal jeg og gubben bygge en sittebenk under vinduet ved spiseplassen. 


Benken blir to meter lang og skal fylles med masse puter og saue skinn. Perfekt når hele familien samles til matlaging, lekser og avslapning. 
Noen av dere som har bygget en slik benk? Send gjerne en link med et bilde. :)


Et bilde fra 1936 passer perfekt inne på kjøkkenet mitt. Her er d blanding av gammelt som nytt. 


Ha en fortsatt fin kveld dere der ute. :)








3 kommentarer:

Unknown sa...

Veldig fint :-) ekte handygirl .. love you :-):-)

loftkroken sa...

Kjempefint :):) Litt av en jobb men såå kjekt etterpå.
Vis bilde når du får på knottene ;)
Jeg malte kjøkkenet vårt mai ifjor, veldig fornøyd :)

Ta en titt inn hvis du vil ;)

Bente

Unknown sa...

Hei Bente. Da har jeg vært inne og snoket litt på kjøkkenet ditt, og d var kjempe koselig. Godt å se f er flere med oppusset kjøkken, og ikke nytt. D enkle er ofte d beste vet du. :) skal legge ut når knottene er ferdige og den nye sittebenken er ferdig snekkret. :)