søndag 22. september 2013

Ostekake!!

For en slapp dag! Akkurat for øyeblikket er jeg gress enke, men med ostekake på tallerkenen og en god kopp kaffe, så gjør det egentlig ingenting.

Denne kaka må dere bare prøve å lage. Bildene mine ble ikke av beste kvalitet da jeg kun hadde telefonen for hånd, men smaken derimot......

Og husk at dette er en idiotsikker ostekake, så du trenger ikke være noe mesterbaker. Det er jeg et vandrende bevis på. :)

Ingredienser
225 gr digestivekjeks
125 gr smør
200 - 250 gr Philadelphiaost
100 gr melis
1 ts vaniljesukker. (jeg bruker to, for jeg er voksen og bestemmer selv)
1 beger lettrømme
1/4 l kremfløte
1 pk jordbærgele

How to do it
Knus kjeksen og bland med smeltet smør.
Sett formringen på et fat og fordel kjeksblandingen utover til en kakebunn.

Lag jordbærgele med halvparten av vesken og la den kjølne.
Osten røres ut med melis, vaniljesukker og rømme, bland inn stivpisket fløte og den avkjølte geleen.¨
Blandingen helles over kjeksen i formen, og settes i kjøleskapet til dagn etter.

Pynt med jordbær eller et gelelokk.

Serveres med kaffe og et stort smil.




Ingen kommentarer: